4.3.2011

Päivä Sentosan saarella

Torstai kului huvittelun merkeissä. Huvittelu, mitä tässä tarkoitan oli lähinnä kävelyä ja katselua niin urbaanissa keskustassa kuin uimarannoilla, luontoa, ympäristöä, historiaa ja kanssaihmisiä katsellen.
Saarta itsessään on kuvattu jossain matkaoppaassa siisteysintoilijan Disneylandiksi. Aitoa ja tätä en itse voi vertailla, sillä se aito on minulta näkemättä.
Joka tapauksessa saari on kokemisen ja näkemisen arvoinen, siellä saa aikansa kulumaan vaikka vain katsellen. Lainalautailija, joka laski keinotekoisen aallon päällä, näytti mielenkiintoiselta.
Tarkoituksemme oli aikanaan palata saarelta köysirataa pitkin takaisin mantereen puolelle, mutta raju ukonilma poisti meiltä sen mahdollisuuden, sillä kyseinen laite pysäytettiin ukonilman ajaksi, joten aikamme odotettuamme poistuimme saarelta samalla junalla jolla sinne olimme menneetkin. Kuten arvata saattaa perille päästyämme paistoi taas aurinko ja ukonilma oli jatkanut matkaansa.
Illalla hotellihuoneessa levättyämme ryhdyimme suunnittelemaan illan ruokailua. Eilen söimme tuossa hotellin vieressä kadun varrella. Täällä on runsaasti pieniä ruokapaikkoja joissa on tarjolla toinen toistaan herkullisempia ruokia, niin lihaa, kalaa kuin vihanneksiakin. Eilen saimme todella maittavat ruoat, Tuulikille kalaa ja minulle lihaa.
Niin olin tuossa illan ohjelmassa. Ehdotin Tuulikille, että lähtisimme katsomaan Chinatownia, mutta kartasta katsottuamme arvelimme sen olevan tarpeettoman pitkän kävelymatkan päässä. Opaskartta joita meillä on useampikin, ovat suuntaa-antavaa mallia, Googlesta löytyy samoin suuntaa-antavaa tietoa, eikä puhelimessa oleva Nokian karttakaan ole sen kaksisempi. Lähdimme kuitenkin kävelemään keskustan suuntaan, ja eikö mitä.. saavuimme metroasemalle, josta Tuulikki tiesi yhden aseman päässä olevan tuon kiinalaiskaupungin. Kävelimme metroaseman ohi, ja olimme tuon alueen laidalla eli matkaa oli vain vajaa kilometri.
Ruokapaikoissa oli valinnan varaa ja ruoka oli taaskin ihan kelvollista, toiselle kalaa, toiselle lihaa, jotka sitten jaettiin. Myös pieniä hankinoja suoritimme, kuten Singapore jääkaappimagneetin, silkkisen kylpytakin, niin ja kameraan objektiivit..

Jossain vaiheessa kun saamme kunnollisen WeLan yhteuden, lisäämme mukaan myös muutamia kuvia.

Amalia kirjoitti...

Onko Singapore sitä, mitä ootittekin?

Taas ei pääse komentoimaan tuonne uuteen juttuun, mutta. Kuulostaa mahtavalle. Varmaan upeeta olla lutakossa tähtitaivaan alla. En ole kade, mutta kuitenkin...... :)